Jest wiele firm i marek, które szukając nowych kontaktów korzystają z ich uczestnictwa w eventach. Jednak wiele razy te kampanie promocyjne okazują się mało owocne, głównie z powodu braku przewidywania i braku zaplanowanej strategii, która wyznaczyłaby każdy etap, który ma nastąpić w miarę rozwoju wydarzeń.
Aby tak się nie stało, nasza marka musi wyznaczyć swój cel wokół działania poświęconego temu wydarzeniu. Jest tak na przykład w przypadku loterii, w której mogą wziąć udział uczestnicy eventu i która będzie transmitowana na żywo za pośrednictwem sieci społecznościowych marki.
W tym celu opracowaliśmy ten łatwy do wykonania plan, dzięki któremu w każdej chwili możesz kontrolować cały proces przygotowania, wdrażania i rozstrzygania losowania. Zaczynamy!
Prezentacja loterii, prezentów i ich charakterystyki
Przed wydarzeniem, kilka dni wcześniej, na platformach społecznościowych naszej firmy lub marki ogłaszamy wszystkie dane dotyczące losowania: co jest losowane, kto może wziąć udział, datę, warunki aby to zrobić itp.
W tym celu przygotujemy prezent, który zostanie wręczony uczestnikom i do którego dołączone będą małe ulotki jako instrukcje, które reklamują naszą markę, a także sposób działania prezentu. W tym przypadku oferujemy okulary rzeczywistości wirtualnej jako przykład prezentu. Musi to być prezent, który się wyróżnia, jest nowatorski i związany z obecną erą.
Ulotka loterii okulary wirtualnej rzeczywistości
W ulotce możemy zamieścić nasz adres internetowy, a także link do filmów demonstracyjnych produktu. W tym celu zaleca się korzystanie z generatora kodów QR, aby było to o wiele bardziej wygodne i wizualne.
Wraz z prezentem wręczony zostanie kupon loterii będącej przedmiotem tego tutorialu. Oznacza to, że wraz z okularami i ich instrukcjami, publiczność znajdzie kupon, na którym widnieje wspaniały prezent do wylosowania, który przygotujemy tak, by był niekwestionowanym bohaterem tego wydarzenia. Na przykład, jeśli wydarzenie odbywa się w okresie przedświątecznym, nie ma nic lepszego niż kompletny koszyk świąteczny z wszelkiego rodzaju produktami dla smakoszy. Inne opcje to spersonalizowane artykuły promocyjne dla firm.
Gdy przygotujemy prezenty i cały materiał, pozotanie nam ogłosić loterię i zaangażować się na platformach społecznościowych. W tym celu możemy korzystać z platform na żywo, takich jak Facebook Live i Periscope, które oprócz transmisji na żywo pozwalają nam opublikować wideo, aby osoby, które nie widziały go w rzeczywistości, mogły go również zobaczyć.
Im więcej obserwujących dowie się o loterii, tym lepiej. Możemy również publikować zdjęcia prezentów, które otrzymają uczestnicy lub, jeśli chcemy, aby była to niespodzianka, podać pewne szczegóły bez pełnego ujawnienia prezentu, aby podsycić oczekiwania.
Promuj swoją loterię i markę podczas wydarzenia
Nadszedł dzień wydarzenia. Zwykle organizator powinien zapewnić nam miejsce do ustawienia naszego stoiska. Czego nie powinniśmy zapomnieć? Plakatu lub roll-upu, który krótko wyjaśnia, kim jesteśmy i co oferujemy; małego ekranu, na którym można wyświetlić niektóre filmy demonstracyjne; komputera pomocniczego który jest zawsze niezbędny; telefonów komórkowych gotowych do udostępniania i śledzenia wydarzenia oraz loterii na żywo. Ponadto wybieramy widoczne miejsce na naszym stoisku, gdzie umieszczamy koszyk do kolekcji losów, aby wszyscy, którzy się zbliżą, mogli zostawić swój kupon i się z nami spotkać.
Interakcja z innymi użytkownikami i uczestnikami jest bardzo ważna podczas całego wydarzenia, ponieważ zachęcamy ich do uczestnictwa lub rozwiązujemy ich ewentualne wątpliwości. Pamiętajmy, że personel imprezy będzie dystrybuował nasze prezenty przez cały dzień. Skorzystaj z tego, aby zwracać się do opinii publicznej, dostarczyć jej informacji, i sprawdzić czy prezent się podoba.
W całym wydarzeniu musi być dobrze ustrukturyzowany program. Pamiętaj, aby wiedzieć, o której godzinie najlepiej jest publikować w sieciach społecznościowych z wybranym hashtagiem, aby samym przyciągnąć uwagę tych, którzy jeszcze nie zauważyli naszej obecności w wydarzeniu.
Publikacja na twitterze dotycząca losowania bożonarodzeniowego koszyka w ADEA
W ciągu dnia należy koniecznie monitorować udział w loterii. Jeśli widzimy, że nie otrzymujemy tylu wypełnionych losów, ile się spodziewaliśmy, korzystnie jest rozdzielić kupony między stoliki lub miejsca publiczne, zawsze uważając, aby nie utrudnić organizacji.
Nadszedł czas: jak dokonać losowania koszyka świątecznego
Wydarzenie kończy się i nadszedł czas, aby wylosować zwycięzcę naszego świątecznego koszyka. Aby wszyscy się o tym dowiedzieli, najlepiej jest ogłaszać się na Twitterze i Facebooku tuż przed, aby ci co pozostali w tyle mogli w ostatniej chwili wziąć udział w losowaniu. To przyciągnie więcej kontaktów na nasze stoisko.
Dobrym sposobem na to jest ponowny post na Periscope lub Facebook Live na żywo, pokazujący nagrodę i przypominający, gdzie jest nasze stoisko, aby każdy mógł nas jak najszybciej zobaczyć.
Kiedy wszyscy uczestnicy wrzucą swe losy do koszyka, ogłosimy rozpoczęcie losowania, zarówno osobiście, jak i w sieciach, i kontynuujemy loterię na żywo za pośrednictwem kanałów Facebook Live i Twitter. Tym sposobem będzy mieli dowód przeprowadzonego losowania na żywo i każdy będzie mógł być tego świadkiem. Ogłaszamy zwycięzcę, którego potem publikujemy z pełnym imieniem i nazwiskiem na tych samych kanałach, na których przeprowadzono promocję: sieci społecznościowe i na imprezie.
Gdy zwycięzca otrzyma prezent, możemy opublikować zdjęcia w naszych profilach, aby reszta uczestników mogła się z nim spotkać, sprawdzić, czy loteria została rzeczywiście przeprowadzona, i wygenerować odpowiedzi, debatę i odpowiednie gratulacje. Nie zapomnijmy podziękować wszystkim uczestnikom i zaprosić ich do udziału w nadchodzących losowaniach lub konkursach!
Post na Facebooku zwycięzcy losowania świątecznego kosza wraz z otrzymanym prezentem
Przeprowadzenie loterii podczas wydarzeń jest, jak widać, bardzo proste, ale trzeba dobrze się zorganizować, aby wiedzieć, jaki krok należy podjąć w każdej chwili, i jeśli jesteśmy zespołem, wiedzieć, jaki jest nasz cel i działać odpowiednio do niego.
Wszyscy razem.